Français | English
Repères, n°23/2001

Repères, n°23/2001

Les pratiques extrascolaires de lecture et d'écriture des élèves


Repères - Recherches en didactique du français



Marie-Claude Penloup
lien IdRef : 056822014

Contributions:

Marie-Claude Penloup, Bernadette Kervyn, Véronique Miguel Addisu
Repères, n°65/2022
Élèves plurilingues en classes ordinaires : outils et questions pour la didactique du français
Multilingual students in mainstream classes: tools and issues for the teaching of the French language
This issue focuses on the teaching of the French Language, the teaching of languages and sociolinguistics. It brings together current research on multilingualism in so-called monolingual classes, classroom practices and related training. The implications for inclusion and effective teaching are huge.



Marie-Claude Penloup, Yves Reuter, Régine Delamotte-Legrand
Repères, n°53/2016
Décrocher à l'école : la part du français
The school dropout problem: a didactic approach studying the impact of French teaching
This issue of Repères is innovative in that it sets out to plug this gap by addressing the school dropout problem from a didactic perspective, focusing on school subjects and the French language in particular.



Marie-Claude Penloup
Les connaissances ignorées
Approche pluridisciplinaire de ce que savent les élèves



Marie-France Bishop, Marie-Claude Penloup
Repères, n°34/2006
L'écriture de soi et l'école