Français | English
Journal : Revue française de pédagogie - Recherches en éducation

Founded in 1967, the Revue Française de Pédagogie represents a leading location for scientific discussion and publication of education research in the French-speaking world. It addresses issues with a broad perspective that is open to diverse approaches and to contributions from multiple disciplines, including psychology, sociology, philosophy, history, and education. Generally grouped into themed collections, the papers provide access to the most recent contributions to education research. Each issue also includes an executive summary, which presents and critiques gains, changes, and topical issues in research on a given area, broadening horizons on a national and international level. Finally, the column "Critical Reviews" provides readers information and reflection on the most important recent publications.

• 4 issues per year
<<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>>
    sort list by title




Auteurs divers
Revue française de pédagogie, n°169/2009
Petite enfance et scolarisation



Auteurs divers
Revue française de pédagogie, n°168/2009
Enseignement et apprentissages, entre psychologie et didactiques



Tristan Poullaouec, Claire Lemêtre
Revue française de pédagogie, n°167/2009
Retours sur la seconde explosion scolaire






Nicole Tutiaux-Guillon, François Jacquet-Francillon
Revue française de pédagogie, n°165/2008
L'éducation et les politiques de la mémoire



Nathalie Mons
Revue française de pédagogie, n°164/2008
Évaluation des politiques éducatives et comparaisons internationales



Anne Barrère, François Jacquet-Francillon
Revue française de pédagogie, n°163/2008
La culture des élèves : enjeux et questions



Auteurs divers
Revue française de pédagogie, n°162/2008
Acquisitions et progressions scolaires : recherches en psychologie



<<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>>