Français | English
Repères, n°43/2011

Repères, n°43/2011

Parler et écrire sur les oeuvres : une approche interdidactique des enseignements artistiques et culturels

Edited by Jean-Charles Chabanne, Jean-Louis Dufays

Repères - Recherches en didactique du français




Repères, n° 43/2011
Parler et écrire sur les oeuvres : une approche interdidactique des enseignements artistiques et cullturels
Édité par Jean-Charles Chabanne, Jean-Louis Dufays

Repères - Recherches en didactique du français langue maternelle

Jean-Louis Dufays
lien IdRef : 033177619

Contributions:

Magali Brunel, Jean-Louis Dufays
Repères, n°62/2020
La progression dans la lecture des textes littéraires
The progression in teaching and learning to read literary texts
The nine contributions gathered here focus on the progression of teaching and learning to read literary texts by questioning the methodological choices relating to this object of study and reporting new research results. Particular attention is paid to the comparative, and even international, approach to effective classroom practices.



Olivier Dezutter, Jean-Louis Dufays
Repères, n°51/2015
Explorer les lieux et les temps de la lecture
Exploring places and times of reading
This issue focuses on the situation of pupils readers in their early years learning, on the practices of their teachers and on the educationalists work for seeking to better understand and guide the activities of each other.