VARIA
Lydie Heurdier-Deschamps & Pierre Clément - The origins of the National Council of Programs (1983-1990): instruments and actors of a new governance of the contents of lessons
Olivier Hoibian – The achievements of "school caravans": a global education program at the periphery of the French republican school system (1874-1934)
Ruggero Iori – The “inheritor” women in the social work training? Educational ambition and reclassement
POSITIONS, DEBATS ET CONTROVERSES
Georges-Louis Baron & Béatrice Drot-Delange – Informatics as a school subject in French primary education? A historical perspective
RESEARCH SYNTHESIS
Virginie Dupont & Dominique Lafontaine – Being assigned to highly performing groups is not always beneficial: impact of the class or school attended on academic self-concept
REVIEWS
Frier Catherine – Sur le chemin des textes. Comment s'approprier l’écrit de l’enfance à l’âge adulte (Dominique Bucheton)
Garnier Bruno & Kahn Pierre (dir.) – Éduquer dans et hors l’école. Lieux et milieux de formation. xviie-xxe siècle (Jérôme Krop)
Jadoulle Jean-Louis – Faire apprendre l’histoire. Pratiques et fondements d’une « didactique de l’enquête » en classe du secondaire (Anne Vézier)
Poucet Bruno & Valence David (dir.) – La loi Edgar Faure. Réformer l'université après 1968 (Fabienne Pavis)
Rayou Patrick (dir.) – Aux frontières de l’école. Institutions, acteurs et objets (Rachel Gasparini)
Troger Vincent, Bernard Pierre-Yves & Masy James – Le baccalauréat professionnel : impasse ou nouvelle chance ? Les lycées professionnels à l’épreuve des politiques éducatives (José Rose)
Zaouche Gaudron Chantal – Enfants de la précarité (Jean-Paul Delahaye)
RECEIVED BY THE RFP
ABSTRACTS