Français | English
Revue française de pédagogie, n°165/2008

Revue française de pédagogie, n°165/2008

L'éducation et les politiques de la mémoire


Revue française de pédagogie - Recherches en éducation



Nicole Tutiaux-Guillon
lien IdRef : 052263991


Nicole Tutiaux-Guillon, Marie-José Mousseau
Les jeunes et l'histoire
Identités, valeurs, conscience historique



Nicole Tutiaux-Guillon, Marie-José Mousseau, Simone Guyon
Des nations à la Nation
Apprendre et conceptualiser





Contributions:

Nicole Tutiaux-Guillon, Marie Verhoeven
Recherche et formation, n°89/2018
Former contre les discriminations (ethno)culturelles
Training teachers to tackle (ethno)cultural discrimination
With variances due to contexts, the training of education personnel has gradually integrated tackling ethnocultural discrimination. Based on research on the school biases that trigger discrimination and on analysis of dedicated training experiences, this issue encourages reflecting on the relevance and efficiency of training contents and devices.






Nicole Tutiaux-Guillon
Perspectives documentaires en éducation, n° 053/2001
15 ans de recherche en didactique de l'Histoire-Géographie



Nicole Tutiaux-Guillon