Français | English
Journal : Repères - Recherches en didactique du français

Repères publishes ongoing research into the didactics of French as a mother tongue or of neighbouring fields, such as didactics of other disciplines, other first languages or foreign languages, linguistics, psycho- and social linguistics, education sciences, etc. Repères is an international journal published in French (with summaries in English, German and Spanish), but is also open to foreign contributions in the French language. Its international editorial and review boards include the best experts in the field.  Rated as a reference journal, it is the only international French-language journal with this profile. It is aimed at researchers and will also be of interest to teacher trainers and advanced students.

• ISSN : 2826097x
• 2 issues per year
<<< 1 2 3 4 5 >>>
    sort list by title

Bertrand Daunay, Isabelle Delcambre, Yves Reuter
Repères, n°38/2008
Dimensions socioculturelles de l'enseignement du français à l'école primaire



Danielle Dubois-Marcoin, Catherine Tauveron
Repères, n°37/2008
Pratiques effectives de la littérature à l'école et au collège



Élisabeth Nonnon, Roland Goigoux
Repères, n°36/2008
Travail de l'enseignant, travail de l'élève dans l'apprentissage initial de la lecture



Élisabeth Nonnon, Roland Goigoux
Repères, n°35/2007
Les ratés de l'apprentissage de la lecture à l'école et au collège



Marie-France Bishop, Marie-Claude Penloup
Repères, n°34/2006
L'écriture de soi et l'école



Sylvie Plane, Frédéric François
Repères, n°33/2006
La fiction et son écriture



Danielle Dubois-Marcoin, Catherine Tauveron
Repères, n°32/2005
Les frontières de la littérature telle qu?elle s?enseigne



Bertrand Daunay, Yves Reuter
Repères, n°31/2005
L'évaluation en didactique du français : résurgence d'une problématique



Jacques Treignier, Bertrand Daunay
Repères, n°30/2004
Les pratiques langagières en formation initiale et continue



Gilbert Ducancel, Diana-Lee Simon
Repères, n°29/2004
Français et langues étrangères et régionales à l'école : quelles interactions ?



<<< 1 2 3 4 5 >>>